zondag 12 januari 2014

Haakpatroon stokpaardje


Stokpaardje,


Iris mijn kleindochter vertelde mij op nieuwjaarsdag dat ze graag een paard wilde en keek me verwachtings vol aan,
zo van wat gaat omi daar op verzinnen.
Hmmm omi kan een stokpaard voor je haken is dat een goed idee?
Haar oogjes begonnen te stralen
ja een heel goed idee vond ze
Wat voor kleur moet het paard hebben? zwart of bruin of wit?
Wit besliste Iris en natuurlijk met roze.
Wit is prachtig voor een paard maar ook snel vies bedacht ik
daar moest iets op verzonnen worden.
Eerst bij de Zeeman bollen wit garen gekocht en bij de karwei stokken gehaald.
Restjes wol nog genoeg.
Ik bedacht een hoesje om de stok zo dat de moeders de stok kunnen verwijderen en het paard  in de wasmachine kunnen doen.
Je begrijpt dat ik voor de andere kleindochters ook een paard ging haken.
Vanmorgen hebben mijn prinsesjes Iris Lieke Lotus en Marit hun witte paarden gekregen
en ze waren er super blij mee.

Meer informatie bij kooppatronen
Stokpaard

Een reactie posten