maandag 19 juni 2017

"DOEN JULLIE MEE " Otje en Lotje DEEL 10 En DINSDAG POPPENDAG


"DOEN JULLIE MEE " Otje en Lotje DEEL 10 

Een kussen en slaapzak voor Otje en Lotje.

Volgende week krijgen Otje en Lotje beide een rugtas, benodigdheden: roze, twee kleuren blauw katoen, haaknaald 3.50, een stukje roze en blauw vilt.

KLIK HIER voor het patroon.

Dinsdag poppendag

Tineke wij willen graag een tent en dan op vakantie. Wat denken jullie nodig te hebben op vakantie vroeg ik hen. Nou als eerste een tent om in te slapen en daar horen slaapzakken bij, graag willen we dan ook een kussen want het lijkt ons zo hard slapen op de grond. Om de spullen mee te nemen hebben we ook een rugtas nodig en zwemkleding, grote badlakens dan kunnen we zonnen en natuurlijk slippers die zijn makkelijk aan en uit te doen. Enne als het kan ook een bodywarmer voor als het morgens koud is. Lotje had ook nog een paar persoonlijke wensen, ze vertelde graag een korte broek en t shirt te willen hebben, Lotje vond dat fijner dragen op vakantie dan het rokje, ook Otje vertelde graag een pet te willen hebben met een klep tegen de zon.
Nou dat is een lange verlanglijst reageerde ik. Waar willen jullie heen op vakantie? Vroeg ik. Nou eerst kamperen in de tuin vertelden ze, om proef te draaien. Dat is heel verstandig van jullie vond ik.

Maar eerst een tent om in te slapen. Hoe moeten we die maken hebben jullie een idee? Vroeg ik hun. Natuurlijk hadden ze daar allang over nagedacht en ze vertelden hoe de tent ongeveer gebouwd moest worden, een frame van ijsco stokjes, pffff daar moest ik eerst goed over nadenken maar als je gewoon begint dan komt het vanzelf wel goed. Eerst maar een bestelling doen om aan de gewenste ijscostokjes te komen, dit duurt een paar dagen voor dat ze bezorgd worden, dus begonnen met het haken van twee slaapzakken en twee kussens.



De slaapzakken kan je oprollen en vast zetten met een koortje vertelde ik Otje en Lotje, ohhh dat is handig dan kunnen we ze heel gemakkelijk meenemen, zie je wel dat gaat mooi zo.




Die kussen zijn fijn Tineke daar gaan we vannacht op slapen en als de tent klaar is dan nemen we ze mee in de tent. Nu gaan we de kussens eerst op ons bed neer leggen. Prima, ik hoor morgenvroeg wel of jullie er lekker op geslapen hebben.


Neem ook een kijkje bij de andere deelnemers van DINSDAG POPPENDAG.

Akkelien
Corina
Elizabeth
Jannie
Jolanda
Juffrouw Ooienvaar
Mariam
Mathilda
Nienke
Petra
Prie Praat
Ria
Rita
RoosjeMijn
Sandra 







Een reactie posten